måndag 2 november 2015

Vitlöken i jord - till hälften

I helgen kom jag till skott med att förbereda för och trycka ner några vitlöksklyftor i den för uppdraget utsedda pallkragen. Tyvärr står årets livskraftigaste dahlia i ena ändan av samma pallkrage och mallar sig med en hel del blommor och knoppar kvar, så jag kunde bara sätta vitlök i halva pallkragen. Jag får upprepa proceduren när dahliaknölarna är upplockade framöver. Kan bli kul att se om det gör någon skillnad med en månads variation i planteringstiden, tänker jag mig...


2 kommentarer:

  1. Det är rätt, man ska tänka positivt!
    Troligen kan du skörda vitlök länge nästa säsong.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med dahliaprakt. :) Klart den sja stå kvar då!
    Här åkte knölarna upp den gångna helgen, velade in i det sista, men att de inte hade några stora knoppar kvar avgjorde.
    Och vitlök, där sa du något, den har jag totalt glömt av att sätta. Får bli till helgen, i mitt fall växer det fullt med svartkål där den ska ner... Hmmm.
    Kram Kristina

    SvaraRadera