söndag 29 november 2015

I sista minuten - igen!

På väg hem från jullunch med svärisarna idag så insåg jag att jag fortfarande inte hade fixat till adventsljusen. Jag som tyckte att jag hade varit ute i ganska god tid; hängde upp julstjärnor, några slingor m.m. i fredags och växthuset ljuspyntades ju redan förra helgen. 

Men blockljus och sidenband fanns hemma och krukorna fick jag slinka ut i den annalkande stormen och rota fram ur trädgårdsförrådet. Siffrorna på ljusen köpte jag förra året på rea hos Indiska och mossa kunde jag snylta lite hos snälla floristväninnan några kvarter bort.

Så nu brinner alltså det första adventsljuset även här, lite i sista minuten men i alla fall på rätt dag!


9 kommentarer:

  1. Bra jobbat, det ser ju hur arbetat ut som helst!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Fint, av brukar ofta vara ute i sista minuten med ljusen, men i år blev det färdigt i tid.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken är ju att det kom på plats, eller hur? :) Blev riktigt fint, gillar att ljusen står stadigt, och fint med mossan. Här är inte allt på plats som jag hade tänkt mig, men det beror enbart på att jag prioriterade annat när min otäcka förkylning släppte.
    Ha en fin vecka!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Så enkelt och fint.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Så fint och stämningsfullt det blev !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Skrattar gott för jag känner igen mig själv i det du skriver - allt i sista minuten!!! Vill önska dig en trevlig advent! Mari

    SvaraRadera