torsdag 12 november 2015

Stekta gröna tomater

...eller kanske grön tomatmarmelad får det nog bli snart. Några tomatplantor har jag redan rensat ut, men flera är så fina och fruktrika att jag inte har nänts röra dem. Det mognar fortfarande tomater om än ganska långsamt nu, men snart får jag nog offra de sista plantorna för att kunna boa färdigt för vintern i växthuset. Får se om jag kommer till skott med några stekta gröna tomater? Jag blir i alla fall sugen på att gräva fram mitt gamla ex av boken med samma namn!



4 kommentarer:

  1. Ojoj, vad kul med tomater kvar, här är de väck (behövde platsen till annat).
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Det blir sikkert godt. Så fint at de grønne tomatene kan brukes også :)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt med tomater så här långt in i november !
    Älskade filmen också - har sett den flera gånger !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Härligt med tomater så länge. Mina åkte ut för ett tag sedan då jag måste ha plats till alla lökplanteringarna. I år bara 60 krukor.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera