lördag 28 november 2015

I sista minuten

Idag var jag ute och rekognoserade julpysselmaterial i trädgården, vilket gick lite sisådär. Vi har inga barrträd (förutom idegran) och därmed inga kottar. Inte ens mossa i gräsmattan fanns till hands (vilket när jag tänker efter är lite anmärkningsvärt).

Däremot hittade jag några få överlevare bland de blommande växterna som jag tog hand om. Det blev till slut material till en hel bukett, med lite bulkmaterial som murgröneknoppar och alunrotsblad. Jag snodde också en blomma från "köpejulrosorna" som står vid entrén. Så i sista minuten före första advent fick trädgården leverera vad som garanterat är årets sista höstbukett!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bukett, snacka om att din trädgård levererar in i det sista!!

    Trevlig advent!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Och vilken fin bukett det blev, din trädgård är verkligen bra på att leverera! Och du på att göra buketter!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera