lördag 14 november 2015

Prickar och pumpor

Idag blev det en sällsynt insättning på kulturkontot hos familjen Trädgårdstid, då vi åkte till konstmuseet Louisiana i Danmark och den unika och väldigt prickiga Yayoi Kusama-utställningen. Barnen var "lätt" skeptiska på vägen dit men tyckte nog att det var helt OK när vi väl var där. Väldigt barn- (och vuxen-...) vänlig utställning som varmt rekommenderas!

I entrén mötte tre fantastiska prickiga pumpor i olika storlekar. Jag är inte mycket för trädgårdskonst, men en sådan här (kanske den mindre modellen) hade jag faktiskt kunnat tänka mig därhemma :-)

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt! En Danmarksutflykt piggar alltid upp och Louisiana är fint, jag gillar både inne och ute.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Den pumpan får gärna komma hem till mig. Kan tänka mig en mindre också :)

    SvaraRadera