måndag 23 november 2015

Blind?

Hur är det möjligt att hålla på att ta in, tömma och förbereda för vintern i flera helger och helt missa att mitt lilla citronträd fortfarande stod ute?? Det var ju inte direkt placerat i skymundan utan snarare tvärtom - tronande på det lilla bordet mitt på uteplatsen vid växthuset stod det. Först i går när snön (som fortsatte falla under dagen) fick mig att se allt med nya ögon insåg jag att det nog var hög tid att skaffa tak över huvudet till denna lilla goding.



Men före slutplacering i bubbelplastväxthuset blev det en liten mellanstation ute i det stora växthuset. Där fick det stå och droppa av medan jag adventspyntade med en ljusslinga. Förhoppningsvis lyckas jag ta någon bra bild på det ljusprydda växthuset framöver så att ni kan få se hur fint det lyser upp i mörkret!



5 kommentarer:

  1. Jag vet, precis så är det; plötsligt kommer man på något man har glömt ute, grrrr. Men det var nog ingen fara för citronträdet, det ser ju piggt ut! Själv hoppas jag på plusgrader igen och jag tror citronträdet håller med.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, hoppas det går bra. Lite frostkyss ska de väl tåla. Det hände mig också, vågar nästan inte bekänna, men alla pelargonior, jo, det är sant, de frös. Inte ens i min vildaste fantasi fanns centariot att det skulle bli hela fem minus. Inte hjälpte det med fiberduk då. Nå väl. De flesta kom från Lidl, 30 kr för en 6-pack. Det vore betydligt mer synd för ett litet träd med gulliga frukter på.
    Det var observant av dig, det var omkrets jag tänkte på när jag uppskattade idegranens (det är två st) storlek. Ska genast rätta
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  3. Ojoj! Hoppas det mår bra när det kom in i 'värmen' i växthuset.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla citron! Hoppas att det klarar sig och att det kom in i tid.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  5. Visst är det typiskt att glömma och särskilt nåt man har mitt framför ögonen. Tänker på den gamla filmen Repmånad där man gömmer en tanker genom att helt enkelt ställa den ute på ett öppet fält, har för mig att den målades, men dock.
    Väldigt läckert med citroner i snö. Hoppas bara de inte tog skada.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera