söndag 22 november 2015

Underbart är kort

I går kväll kom den utlovade snön och svepte in den nästan färdignattade trädgården i ett vitt täcke. Så vackert... Planen var att ta lite foton nu på morgonen, men redan vid sjutiden väcktes jag av ett ihållande smattrande på taket och på sedvanligt skånskt manér har snön nu alltså snart regnat bort. När ljuset var nästan tillräckligt smög jag i alla fall ut i blasket och knäppte några bilder på den lilla snön som fanns kvar.

Det har gått mycket fort på sista tiden och jag gillar det! Mild, fin höst länge, länge men sedan kan vintern få komma framåt advent. Det är exakt en vecka mellan bilderna här nedanför, det kan man nästan inte tro. Välkommen Vinter! ...eller här i Skåne får man nog säga "Välkommen Vintersäsong!".



5 kommentarer:

  1. Här kom det ingen snö till min stora besvikelse. Rimfrosten som var i går är även den borta. Nu är det bara grått, brunt.. ser otroligt trist ut. Hoppas att det blir ett vitt snötäcke till advent men det blir det troligen inte här.
    Ha en skön Söndag :)

    SvaraRadera
  2. Her våknet jeg til minus 5,7 i dag, så rimlaget lå tykt på alt ute. De siste blomstrende plantene må gi tapt nå, og bra er det, for å gå inn i adventstiden med sensommerblomstring blir helt feil! Nå kommer de første solstrålene inn i stuen, det glitrer i rimen på terrassebordet. Vinteren har mye vakkert i seg! Fin søndag til deg! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  3. Jag trodde snön skulle smälta idag, men oj vad det snöar nu! Ja, och vilken skillnad mot bara en vecka sedan... oj!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Hade just två liknande bilder med hortensia från min trädgård och tänkte precis det samma som du visar.
    Jag la på de sista löven i rabatterna igår så det var perfekt med snön. Vi fick ju så mycket.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Önskade att den hade töat bort lite bättre, vi hade mest blöt snö från himlen igår igen, skottade trappen men glömde ta bort snösmoothien från bilen. Kämpade med fyra centimeter istäcke imorse... skrapan gick i två bitar! Gah!

    SvaraRadera