måndag 9 november 2015

Solig söndag

Gårdagens söndagsväder var så långt från det vanliga novembervädret man kan komma - soligt, torrt och framåt dagen faktiskt ganska vindstilla, efter Frejas framfart. Trädens kala grenar i kombination med det skarpa solljuset gjorde att det nästan kändes som en tidig vårdag! Jag lade mig till och med i hängmattan en stund och testade om det gick att få lite sol på näsan. Och det hade det kanske gjort, om jag inte studsat upp fem minuter senare och fortsatt med...ja, vad gjorde jag egentligen? Tömde lite, plockade lite, flyttade lite, planterade lite och [en massa annat] lite... En helt vanlig trädgårdssöndag, med andra ord. Fast i november.


3 kommentarer:

  1. Som sagt, en helt vanlig trädgårdssöndag. :) Om än i november. Skönt när det är väder för lite plock här och där.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag - precis som hos mig fast hos dig ser det fantastiskt ut i rabatten. Härligt med en till tryffelchipslover - jag föll direkt efter första smakbiten !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Precis så såg min lördag och söndag ut också, även jag fick känslor av en vårdag. Helt klart kommer man att få en chock när advent snart anländer eftersom det känns som det är september... men nu får det vara färdigt med nyplanteringar för min del, nästa gång jag åker till plantshopen ska jag kolla in hyacinter :)

    Kram Cathrine

    SvaraRadera