torsdag 5 juni 2014

Piontid är högtid för Trädgårdstid!

Ååååååh, nu är det den där underbara tiden när trädgården fylls av maffiga och doftande pionbollar. Min tidigaste doftpionrugge står i full blom nu och är fullkomligt berusande i sin doft när man kommer i närheten.



I år har rosen (eller rosorna, för det är tre) Gertrude Jekyll som växer bredvid svällt så mycket att de går ihop helt. Blommorna verkar dessutom extra stora i år och eftersom de har nästan exakt samma färg som pionerna så ser det på håll ut som en enda jätteplanta.

 
Jag, som är den enda kvinnliga medlemmen i familjen, känner ibland att jag har lite för lite rosa inslag i mitt liv - men just nu fylls min pink-kvot med råge!
 
 

5 kommentarer:

  1. Hvor er dine pæoner smukke! - Flotte fotos, du viser :-)

    SvaraRadera
  2. Maffigt! Klart rosakvoten måste fyllas.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Men hjälp vad det blommar!!! :D Väldigt häftig effekt! Här har bara de tidigaste pionerna vågat sig fram. Luktpionerna får jag nog vänta lite på.

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Ja, den underbara Gertrud Jekyll smälter onekligen in i raden! Har inte själv den rosen, men har sett den blomma förföriskt i en trädgård på Österlen.
    Mina luktpioner har ännu inte slagit ut, men är på gång.

    SvaraRadera
  5. Häftigt! Mina pioner är på dåligt humör i år så jag får njuta av andras.

    SvaraRadera