lördag 29 mars 2014

En jättelysande dag!

"Mamma, idag är det en jättelysande dag!". Så väcktes vi i morse av yngste sonen som hade spanat in vädret. Och så rätt han hade. T-shirtväder och vindstilla och hela dagen i trädgården. Underbart!

Redan klockan nio påbörjades årets växthusrengöring. Bara att bära ut alla saker tog sin lilla tid, och först SJU timmar senare var växthuset jättelysande vitt igen. Eller nja, egentligen inte riktigt, men i alla fall ganska mycket mindre smutsigt än förut.


Med nästan fyra meter upp till nock på insidan blev det ganska många steg upp och ner för stegen... Får se hur det kommer att kännas i benen i morgon.





7 kommentarer:

  1. Hi Dear,
    another beautiful day - your greenhouse is fantastic I love it!
    Sunny sunday
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Lyllos dig som har ett så stort växthus att du får plats med alla saker!! Ska bli kul att se när storstädningen är färdig och du möblerat igen. Lite träningsvärk blir det nog... Man glömmer hur otränad man är när man är mitt inne i ett projekt, så kommer det som en överraskning efteråt och det är lika dant varje år... i alla fall för mig.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette! Ja, det är lyxigt med ett rätt så stort växthus - utom när man ska rengöra det...:-)
      Träningsvärken kom på måndagen, förstärkt med ett rejält grävningspass under söndagen också - så nu vet man verkligen att trädgårdssäsongen är i gång!
      Kram
      Elin

      Radera
  3. Härligt med en jättelysande dag - det har det varit här också, kanske inte riktigt t-shirtsväder, men njutbart i alla fall !
    Så skönt att få alla rutor putsade i växthuset - här tar jag ett fönster i taget och hinner aldrig i fatt - får vara glad över de rutor som blir putsade och blunda lite för resten !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Isa!

      Jag putsar inte så ofta heller, att få alla rena samma dag är ren lyx! Och det är nu det behövs, framåt säsongen så brukar det vara så mycket växter runt väggarna så att man inte tänker på glaset bakom:-)
      Kram
      Elin

      Radera
  4. Jättelysande dag, vad gulligt =)
    Jag håller tummarna för massor av fler jättelysande dagar, för sådana dagar gillar jag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, Annica! Soliga vårdagar då det egentligen är lite kyligt men då solen värmer på är det allra bästa tycker jag!
      Kram
      Elin

      Radera