lördag 29 oktober 2016

...tills frosten tar dem

Ja, så brukar det vara här i trädgården; mycket blommar ända tills kylan och Farbror Frost sätter stopp. Men idag har jag fått rensa bort mangolden som inte har sett ätbar ut på länge och de sista zinniaplantorna som nu definitivt är förbi räddning. Fördelen är att jag då kunde trycka ner vitlöken i en av odlingslådorna, vilket har stått på listan ett tag.



Tur att dahliorna uppför sig precis som vanligt och blommar på. Får se om vi kan slippa frost ända in i december - kanske lite hoppfullt även här i Sydskåne...!


I växthuset är det nästan bara pelargoner och citrusträd nu, och jag borde ta det där krafttaget och städa ur och förbereda för vinterförvaring. Men äsch - jag har ju hela november på mig...:-)


1 kommentar:

  1. Mmmm, det är fler än vitlökar som väntar i våra kulisser på att få utrymme på scen. Morötter och persilja brukar jag höstså, men det är ju elakt att släpa ut primadonnorna inna de sjungit klart...

    SvaraRadera