fredag 25 mars 2016

Skitövning på skärtorsdag

I går var det dags för den årliga turen till gödselfabriken (alltså hästgården) utanför Malmö. Finfin halmblandad hästskit som blir dynamit i rabatterna. 

Dynamit kändes det också som i mina underarmar framåt eftermiddagen när två släp hade portionerats ut runtom i trädgården, och då hade jag ändå småfuskat lite och på vissa ställen lagt små högar i stället för att sprida ut mellan allt som sticker upp... Gödslet är delvis som lera i konsistensen och det är nästan omöjligt att lägga ut ett jämnt lager så jag hoppas på att maskar och andra små trädgårdskompisar hjälper till att sprida runt godsakerna!


6 kommentarer:

  1. Så heldig du er som får fatt på så god gjødsel! Gjødsling er det jeg er aller dårligst på, jeg håper jeg skal klare å endre på det så blomstene mine virkelig kommer til å trives! God påske til deg! Hilesen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Vilken växtkraft som kommer komma ur det där! Jag brukar företälla mig hur fantastiskt det kommer växa och hur bra jorden kommer bli när jag börjar krokna. För tungt är det...

    Glad Påsk! Carina

    SvaraRadera
  3. Duktig du!! Påminner mig jag måste ringa till min bonde och beställa ett lass!! Glad påsk önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  4. Oh, det där är tungt. Men vilken växtkraft du kommer att få i rabatterna!!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Åhh så det skall växa hos dig sen - önskar mig också ett lass med gödsel fast jag förstår att det är tungt att köra ut allt. Kommer ihåg hur det prunkade hos dig i somras !
    Glad Påsk Elin !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Ja, och vilken växtkraft det kommer att bli... Maskarna är ju nu inga latditon så de gör säkert ett bra jobb!
    Fortsatt härlig påskhelg!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera