söndag 6 mars 2016

En doft av vår

Grått, grått, grått där ute och just nu till och med snöblandat regn - nej, idag dansar inte vårkänslorna i kroppen. Men lite bättre blir det av den berusande doften från narcissen 'Bridal Crown' som verkligen fyller ett helt rum. Detta är samma sort som jag har många av ute i rabatterna, så det är bara att gräva ner där ute för komplettering så småningom. Lökarna köpte jag på IKEA av alla ställen, och det bästa är att jag har fler som står och väntar, både i kylan i växthuset och inomhus på väg upp - kanske varar de ända tills brudkronorna i rabatten slår ut!


9 kommentarer:

  1. Ja, vi får hoppas att denna dag är kulmen på marsvädret (misströstar dock, då vi bara är i början av månaden). Kan nästan inte bli värre - här snöar det och lägger sig som slask på den befintliga snön, hualigen! Men dina söta narcisser i de vackra krukorna piggar ju upp en hel del!

    Marskramar från mig,
    Cathrine

    SvaraRadera
  2. Så fint och hoppfullt med vårblommor i fönstret! Fina vaser/krukor gör sitt till.

    SvaraRadera
  3. Fina! Underskatta inte Ikea:)
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Gillar också att ha vårlökar inomhus. Då kan man njuta lite tidigare än ute. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Fina vårblommor, skönt med något som piggar upp i slasket.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Ja, vilket väder! HU! Härligt med vårstämning inomhus, vackert och doftande!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. I love narcisos,have a nice day,Patricia

    SvaraRadera
  8. Min doftar också på köksbordet - bra tips om IKEA i fall jag vill ha fler!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  9. Härligt med söta narcisser som piggar upp i "snöblaskslasket". Tack för tipset med IKEA, som inte alls är så fel många gånger.
    Önskar fortsatt bra vecka med bättre väder! Anna-Karin

    SvaraRadera