onsdag 23 mars 2016

Det knoppas i tulpanerna

Yippee! I morse hittade jag de första blomknopparna på kruktulpanerna i växthuset, bland annat på sorten nedan som heter 'Silver Parrot'. Just nu ser tulpanerna i kruka riktigt bra ut, men jag har blivit lurad förr så jag vågar inte ropa hej riktigt ännu... I år ska jag låta tulpanerna slå ut nästan helt innan jag sätter ut krukorna och jag håller tummarna för att det blir en lååång blomning. Helst precis så lång att rabattulpanerna hinner slå ut och ta över!


3 kommentarer:

  1. Trädgårdslycka! Jag går också och stirrar ner bland bladen för att se om man kan skymta några blommor. Funderar på att ta in några krukor för att driva på lite....

    Så härligt med några dagar i Frankrike. Lite förvånad är jag dock över att våren inte kommit längre där. Men, nu kommer det antagligen gå men en rasandes fart.

    Vi slipade trädäcket innan vi rollade med ogräsättika. Trädäcket under körsbärsträdet slipades inte, men jag skurade med såpa innan jag rollade med ättikan.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så vackra blad på Silver Parrot, men jag hoppas du får mängder med knoppar också :) Jag undrar, hoppas och kanske tror att jag satte några i höstas. Spännande det här...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Oj då redan. Har inte sett några knoppar här bara på hyacinterna.
    Men ni är alltid lite före.
    Kul och se ditt växthus i fixa.
    Glad Påsk önskar jag dig.
    Annika

    SvaraRadera