torsdag 14 april 2016

Kvistar och knoppar på Sofiero

Idag gjordes det en rejäl insättning på både trädgårdsinspirations- och feelgoodkontot när jag besökte vernissagen för den nya utställningen "Kvistar och knoppar" på Orangeriet på Sofiero. Efter förra årets fantastiska utställning "Vår i kruka" (se här) hade jag höga förväntningar och jag blev inte besviken. Utställningen är skapad av trädgårdsfotografen Annika Christensen tillsammans med trädgårdsdesignern Viktoria Johansson och floristen Marie Emilsson; uppenbarligen ett bra team :-)

Underbara installationer med massor av vårkänsla, och givetvis fanns det både grönskande kvistar och svällande knoppar i mängder! 






De tre kreatörerna i egen hög person:


...och vilken överraskning när jag såg att t o m jag hade fått bidra - fröpåsarna "Seeds from My Garden" har Annika fått av mig :-)


5 kommentarer:

  1. Jag får njuta av utställningen på håll, det finns inte möjlighet till besök för min del. Ser precis lika ljuvligt ut som förra årets utställning. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Tack för denna fina presentation. Kul att du kunde komma och kul att du blev glad att du fick vara med på ett hörn.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från utställningen! Tack för att vi fick kika in en stund:-)
    Titti

    SvaraRadera
  4. Åhh så kul att se bilder från Annikas fantastiska utställning och jag tror att jag också fick vara med på ett hörn med en fröpåse - så kul !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Åh, så vackert!
    Var förra året på Sofiero, men tror inte jag hinner med i år... Får njuta av andras bilder i stället...
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera