lördag 12 april 2014

Omskolningsverkstad


Nu börjar växthuset fyllas med småplantor som såtts tidigare i år och var och varannan dag bär jag ut ytterligare flak med omskolningar. Men chiliplantorna och en del av tomatplantorna håller jag inomhus fortfarande eftersom jag inbillar mig att de inte klarar de nattemperaturer som fortfarande förekommer.

Luktärter, palmkål, mangold och sallat

Jag tog bort mitt bubbelplastväxthus ur det stora växthuset redan för två veckor sedan i samband med att jag städade ur växthuset och sedan dess har både övervintrare och nysådda plantor fått stå fritt. Lite väl tidigt kanske men det verkar ha gått bra. Min lilla värmefläkt räcker inte till att värma hela växthuset, men har nog ändå hjälpt till att hålla de plusgrader som har behövts när inte utetemperaturen nått tillräckliga höjder.

Vintersådda pionvallmo - lite gallring kanske skulle vara på sin plats...:-)
Detta inlägg är schemalagt eftersom jag när det publiceras kommer att befinna mig på Keukenhof i Holland - hurra! Bilder utlovas senare!

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Här har det också omskolats små plantor idag!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Om du inte vill ha en pionvallmodjungel så är kanske gallring ingen dum idé. Du lär nog ha så det räcker ändå :) Så himla snyggt det är med tegelväggen i växthuset/orangeriet. Rustikt!

    Vilken fantastisk tulpan/vårlöksrabatt du i ditt senaste inlägg. Jag säger bara wow och tänker att mina ca 25 i en av rabatterna plötsligt känns - fjuttigt!

    Ser fram emot fler bilder från resan
    Kram Tamara

    SvaraRadera