fredag 18 april 2014

Blommig fredag - Svart!

Det är lite lustigt att jag som älskar färg och som fyller min trädgård med blommor i allsköns kulörer, själv går omkring i denna trädgårdsuniform närhelst jag är ledig.


Men svart är ju bara bästa färgen som bakgrund för jord och annan smuts som hoppar på en när man försöker tämja trädgården. Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med ett par ljusrosa Garden Girl-brallor som ju måste bli smutsiga i samma sekund som man öppnar köksdörren...

Du hittar garanterat mer blommiga svarta inlägg hos Hélena på denna länk:

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

11 kommentarer:

  1. Här är det också helsvarta byxor som gäller - i alla fall på våren och hösten när det är som skitigast. På sommaren har jag numera lite blommigare trädgårdskläder (de är förvånansvärt lätta att borsta av). Glad Påsk!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Praktiska byxor, jag kör också helst på svarta arbetskläder i trädgården. Ska absolut skaffa ett par knäskydd.=)
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-Karin!
      Knäskydd är helt oumbärligt, jag förstår inte hur jag klarade mig utan innan jag hade dem!
      Kram
      Elin

      Radera
  3. Haha, du är görtjusig jämfört med mig. Jag kör gamla överdragsbyxor med hål på knäna och en regnjacka som var ny för 20 år sedan. På sommaren är det bikini och gummistövlar som gäller. Men då har vi ingen insyn heller.
    Glad trädgårdspåsk!
    Marta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bikini och gummistövlar - kommer det på bloggen så småningom? ;-)
      Hoppas att du fått en trevlig påsk!
      Kram
      Elin

      Radera
  4. Hahaha, sådana brallor går jag ju omkring i dagarna på jobbet, så själv sätter jag på mig något mer löst och ledigt när jag kommer hem, det är bara för de värsta gräv- och slask-jobben de får vara på här! Håller annars helt med dig om att Garden-Girl-färgerna är aningens opraktiska! :) Vildigt rolig tvist på temat! Ha en glad påsk! :) Mia

    SvaraRadera
  5. haha, ja det var ju också en variant på temat. :-)
    Fantastiskt fint! Jag kör beiga arbetsbyxor från Jula (förvillande lika Garden girl) och de är också riktigt bra. :-)

    Ha en glad påsk

    SvaraRadera
  6. Så fina byxor! Jag behöver ett par bra trädgårdsbyxor.. i stil med dina. För jag är inte blommig, rosa och sådär... ja, vad ska jag skriva?, alltså inte garden-girl-aktig alls. Nåväl, brukar bli "tager-vad-jag-haver" och det blir inte sällan svart som smutsas. För smutsig blir hela jag. Garanterat.
    Härlig tolkning som jag tycker mycket om.
    Glad Påsk!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katarina! Jag köpte mina (Fristads) på nätet och hade tur att de passade. De är faktiskt väldigt praktiska med plats för knäskydd och alla fickor. Tyvärr har dragkedjan gått sönder och jag har inte orkat laga än...
      Kram
      Elin

      Radera
  7. Attans så toppensnygg outfit. Och så praktisk dessutom! Mina trädgårdsbrallor är mörkgröna liknande dina. Med extratjocka knäskydd som har hållit for ever. Helt perfekta eftersom man ändå står på knä typ hela tiden.

    Kul att du utmanar och "sågar" Garden Girl. Jag har tänkt detsamma flera gånger och skulle nog inte köpa blommiga. Det är inte jag liksom även om de säkert är sköna och bra på alla sätt. Och varför är trädgårdshandskar i mindre storlekar nästan alltid rosa, orange eller blommiga...

    Monsteralliumskog. Låter farligt...

    Kram Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tamara!
      Ja, knäskydd är Guds gåva till trädgårderaren.
      Jag sågar kanske Garden Girls färger lite, men jag ska erkänna att stövlarna på bilden är just från GG. Jag köpte dem på en 70 % utförsäljning och var lite skeptisk, men de är faktiskt de bästa jag haft. Både lätta att ta av och på (som en toffla nästan) och sitter bra på. Och så är de BRUNA, inte rosa :-)
      Kram
      Elin

      Radera