måndag 27 februari 2017

Den årliga snödroppsjämförelsen

Nu har det blivit tradition att jag fotograferar min lilla snödroppsodling bredvid trädgårdsbänken så här någon gång i slutet av februari. De enstaka lökar som jag satte här år 2013, har nu blivit så här många:


I detta inlägg kan man se de föregående åren sedan planteringen - rätt så bra utdelning! I år blir det nog inga större flyttar, men nästa år har jag förhoppningsvis lite nya rabatter som behöver fyllas på med tidig blomning. Det är ju så tacksamt och lätt att sprida dessa vårbärare!

4 kommentarer:

  1. Hei Elin. Det er så flott når planter trives og sprer seg! Jeg har flyttet på en liten klynge snøklokker (dropper) i dag, har tenkt å ha dem langs hele rotdelen av min lille hekk. Jeg har kommet nesten halvveis nå, men må få bort mer av skvalderkålrøttene før jeg flytter flere løker dit. Ha en fin avslutning på vinteren! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Så fint med en matta av snödroppar. Och det är kul att de är så tacksamma och förökar sig snabbt.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Fantastisk utdelning, skulle jag vilja säga, härligt att se! Hos mig har de snarare blivit färre, suck. Och vintergäcken har svikit mig helt.
    Jag kommer att tillbringa helgen i Skåne, hoppas på en del vårkänslor...
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  4. Tack, det var uppmuntrande att se... jag satte mina första ifjol och det är ju, minst sagt, lite klent i jämförelse... Ser fram emot kommande vårar då. :)

    SvaraRadera