lördag 11 februari 2017

Blommig Fredag - i år ska jag...

...hålla mig till min "lilla" trädgård invid växthuset. Om allt går som det ska kommer stora delar av resten av trädgården vara en byggarbetsplats och då blir det skönt att ha växthuset som skärmar av den bedrövliga synen. Jag brukar alltid ha många krukor, men i år blir det kanske rekord när många av rabatterna är upptagna eller rättare sagt uppgrävda.


I år ska jag också planera för trädgården efter tillbyggnaden, men det tror jag får vänta tills vi kommit en bit på väg så att jag får en känsla för hur det kommer att se ut. Just nu vill jag bara komma igång, men när det väl sker kommer jag i stället att längta tills det är färdigt. Det är i alla fall väldigt skönt att veta att det kan se hur hemskt ut som helst och ändå bli fint när man ställer i ordning igen. Värre än efter vår avloppsomgrävning tänker jag att det inte kan bli, och det området är nu jättefint igen. Tills grävskopan återvänder vill säga...:-)
Före och efter...

Fler framåtblickar finns hos Bland Rosor och Bladlöss på länken:


5 kommentarer:

  1. Spännande med ombyggnad men jobbigt under tiden. Du får visa på vägen. Sköt att det finns en "orörd" plats kvar ändå att vara på.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Det är så fint med alla krukor och växtlighet runt ditt växthus. Så skönt att du kan hålla till där under byggtiden.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Kul med om- och tillbyggnad. Men visst är transportsträckan olidlig fast kanske välbehövlig. Jag hann ändra mig några gånger under resans gång.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  4. Skönt att kunna hålla till vid växthuset och sätta på skygglapparna när en stor del av resterande trädgård är uppgrävd. Och tänk så mycket spännande du kan hitta på vid utbyggnaden! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Jättefint har du det i din krukträdgård! Gott att ha nånstans där man trivs och kan ta tillflykten till när övrigt ställs på ända.
    Jag kan ju inte så mycket om rosor så jag undrar hur du beskär och sköter rosen i portalen eller det kanske är flera rosor?
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera