söndag 5 juni 2016

Sötchock

Hjälp - nu går allting alldeles för fort i trädgården! Det är rena explosionen och det kommer att bli en KORT men intensiv blomningsperiod.

I min nyaste rabatt som kom till förra året har jag i ena änden enbart satt vita och ljusrosa blommor, med undantag för en inramande kant av daggkåpa (som jag oftast har frösådder i överflöd av). Nu blommar det mesta, och det går inte att ta miste på det romantiska temat. Digitalis, rosor, rosa stäppsalvia och stjärnflocka trängs med pionerna som fanns på plats sedan innan och pionvallmor som frösått sig efter förra årets pionvallmohav (trots att jag var så noga med att ta bort alla frökapslar...). Jag kan nästan inte se mig mätt på spektaklet :-)

Här tittar Austinrosen 'Olivia Rose' fram bakom frösådda, men ditflyttade, digitalis.


Fingerborgsblommorna verkar älska solen och vem gör inte det?



1 kommentar: