torsdag 18 februari 2016

En ny familjemedlem och tips!

Får jag presentera vår nyaste familjemedlem - Viking 140 GE L!! Jag har velat ha en kompostkvarn i flera år, men har av någon anledning aldrig slagit till. Men för några fredagkvällar sedan var jag ensam hemma med nyaste Allt om Trädgård (som redovisade ett test på just kompostkvarnar) och ett glas vin. En farlig kombination, för innan jag visste ordet av hade jag plötsligt lagt en beställning på nätet :-)

Hon (kompostkvarnar måste väl vara feminina som båtar, eller hur?) hämtades hem i helgen men tyvärr har jag ännu inte hunnit prova den. Jag kan därför inte ge någon egen recension men tills vidare litar jag på AoT:s test som delade ut Bäst-i-test till just denna.  Förhoppningsvis hinner jag mala lite grenar i helgen och återkommer då med rapport!


Jag måste också tipsa eventuella andra kompostkvarnsspekulanter i Malmöområdet att denna just nu är på kampanj HÄR: https://jmjonsson.stihl-viking.se/sv-se/produkt/347194b9-984f-4d5e-a76e-e08adc538c8c/ge-140-l/ Bra pris och ännu bättre service: när jag kom för att hämta den så monterade säljaren den och lyfte in den i bilen till mig - jag behövde inte ens ta med mig emballaget hem!

Nu återstår "bara" att bygga en kompost värd namnet...

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som bra som hon tycker jag. Jag har en flis som vi haft i 14 år. Har flisat i 3 dagar i rad och nu är trädgårdslandet redo.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. En kompostkvarn är ett måste tycker jag. Hoppas du blir nöjd. Min har gått många timmar vid det här laget och den bara tuggar vidare. En riktig arbetshäst.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera
  3. Jeg er så glad for min kompostkværn fra Bosch, så mon ikke du bliver glad for din også. God arbejdslyst!

    SvaraRadera
  4. Heja på med komposten! :)
    Jag ägde en gång en kompostkvarn, men den var så bökig att dra fram och gillade dessutom inte att flisa färskt material, så jag sålde den. Numera fisar jag med såg och sekatör och lägger underst i komposten, blir jord tids nog. Hoppas på rapport om hur din kvarn funkar, jag kanske blir omvänd?
    Kram Kristina

    SvaraRadera