söndag 30 augusti 2015

Dahlia heaven

Finns det finare dahliaplanteringar än i Dahliakvarteret på Sofiero...? Kanske, men de har i så fall inte kommit i min väg än så länge. Plantorna är nästan manshöga (eller säger man Hen-höga i dessa tider?) och de är så frodiga och blomrika att de nästan ser overkliga ut. Superbra ställe att leta efter sorter som man själv vill ha nästa år. Även om de kanske inte kommer att se ut exakt så här hemma hos mig...


Favoriten blev denna, 'Lavender Perfection'.


...i tuff konkurrens med min all time favourite, 'Eveline'.


Och så hittade jag givetvis dahlian 'Chat Noir' som OCKSÅ ser exakt ut som mina 'Arabian Cactus'-dahlior som jag skrev om häromdagen. Tillbaka in i ovissheten...grrrrrr :-)


2 kommentarer:

  1. Oj vad många fina dahlior, dem hade man ju absolut velat se i verkligheten. Till nästa år måste jag verkligen åka till Sofiero på trädgårdsfesten. Verkar finnas mycket inspiration att hämta där:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Kul att se bilder från Sofiero eftersom jag inte kunde vara där själv. Har läst ikapp. Den flätade klänningen tycker jag tar floristhantverket till nya höjder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera