torsdag 6 augusti 2015

Pimientos de Padron

Min absoluta favorit-tapas är Pimientos de Padron, friterade och saltade minipaprikor (eller om det räknas som chilifrukter?). När jag är i Spanien kan jag äta hur många som helst och ingen är alltså gladare än jag över att man numera kan beställa denna smaskiga lilla rätt på vissa restauranger här hemma också. 

I våras sådde jag fröer till just denna tapasvariant och har nu 6-7 plantor i full produktion. Häromkvällen var det dags för första skörden och tillagningen. Paprikorna steks helt enkelt i rikligt med olja några minuter och saltas sedan med flingsalt. Behöver jag säga att det blev huuur gott som helst?! Vissa av paprikorna hade dock fått växa lite för länge, för de var minst sagt starka...

Skördade!
Färdigfriterade
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar