söndag 16 augusti 2015

Bulliga bollar och besök!

Jag har en tydlig förkärlek för bulliga, nästan runda blomformer som verkligen syns. Det är något sensoriskt över det hela också, för jag vill gärna röra vid och kupa händerna kring sådana blommor. Helst ska de se ut som hårt vispad grädde också, men i nödfall kan jag nöja mig med spritsad maräng...:-)

Mårbackapelargon - så vacker på nära håll!

Vidjehortensia 'Annabelle'

Pelargon 'Appleblosson' - min eviga pellisfavvis

Tagetes 'Vanilla'
Idag har jag haft trevligt besök av Kristina med bloggen Kristinas oas. Det blev några härliga och soliga timmars trädgårdsprat om allt mellan himmel och jord - träd, kompostplanering, sommarblommor osv... 

3 kommentarer:

  1. Underbara fluffbollar!!! Vad jag saknar vanillatagetesen, det är den enda tagetes jag gillar och hade den förra året, måste absolut ha den nästa år.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad trevligt med bloggbesök!!! Underbara fluffbollar du bjuder på! Annabelle och Appleblossom är också mina favoriter! Jag köpte Appleblossom och många andra fantastiska pelargoner av pelargonsällskapet för något år sedan på trädgårdsmässan i Stockholm. Mycket vackert finns det att botanisera bland! Allt gott Mari

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fick komma och hälsa på! :) Alltid lika härligt att prata trädgård (och en hel del annat) irl.
    Kram Kristina

    SvaraRadera