söndag 5 april 2015

Rödkvanne

En växt som jag länge velat ha men hittills alltid misslyckats med är Rödkvanne. Jag har gjort flera försök att så och har t o m köpt småplantor vid ett tillfälle - men utan resultat tyvärr. Att så kommer jag nog inte att orka testa igen, men dyker jag på plantor av rödkvanne framöver så ger jag den nog en ny chans. Den är ju så otroligt cool!

Bilderna nedan är som sagt tyvärr inte från min egen trädgård utan från Ängelholms stads trädgårdsutställning för några år sedan.




4 kommentarer:

  1. Dottern hade den förra sommaren, en otroligt speciell växt. Den var en riktig magnet, drog till sig både getingar och bin. Men då visste man var de var. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Har själv varit sugen på den men vet inte vart jag skulle ställa den och man springer inte på den alltför ofta i handeln heller. Otroligt läcker växt. Skulle nog ha den någonstans i köksträdgården iallafall. Men ge inte upp du kommer att lyckas!!!

    SvaraRadera
  3. Ja dom är grymt vackra. Riktiga utropstecken väl värda ett par försök.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Åh, så snygg! Men vissa saker får man ge upp om de är för bökiga att fixa själv.
    Kram Kristina

    SvaraRadera