fredag 24 april 2015

Kungsängslilja på två sätt

För andra året i rad har jag - hurra! - äntligen kungsängsliljor i trädgården - denna vackra och nästan overkligt mönstrade lilla blomma. Första året var de ganska taniga, men i år har de nog nått nästan full storlek. Den lila-rosa färgskalan passar så bra med en massa andra saker som poppar upp och fram runt om i rabatterna just nu, som alunroten och rosenskotten på bilden nedan.


På Keukenhof i Holland hade de på flera ställen kungsängsliljor, både rosa och vita, som massplantering i kruka. Supervackert och något jag definitivt ska testplantera till hösten! Jag tror dock att jag skippar det neongula dekorgräset runt krukan :-)


2 kommentarer:

  1. Underbart med kungsängsliljorna. Så fint de passar med alunroten. Den iden tror jag att jag knycker från dig:-)

    SvaraRadera
  2. så flotte liljene dine er! Jeg kjøpte en potte med dem i vår, så jeg håper de klarer seg og komer igjen neste år! Ha en fin dag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera