onsdag 1 april 2015

Längtar efter sallat!

Nästan allt som jag sådde för tio dagar sedan har grott och växer nu...lite för mycket. Eftersom jag inte kan husera några sådder i källaren (med belysning) i år och eftersom det fortfarande är för kallt ute i växthuset, så kör jag fönsterbrädorna i år. Inte så lyckat kan man konstatera. Alla miniplantor är alldeles för långa och taniga, och behöver både mer ljus och lägre temperaturer. Snart får jag nog köra ut dem i växthuset i alla fall och fräsa på med värmefläkten.

En del av grönsakerna kommer jag nog att så om som direktsådder utomhus - längtar tills pallkragarna ser ut så här!


1 kommentar:

  1. Här salladen på g men det dröjer nog allt ett tag innan jag vågar skörda. Kanske lite ruccola till helgen.
    Ha en skön påsk.
    Snart ses vi på Sofiero hoppas jag.
    Annika

    SvaraRadera