onsdag 26 april 2017

Håll i er - nu börjar tulpanfesten!

Trots dagstemperatur som med lite god vilja skulle kunna beskrivas som "svala", tuffar tulpanerna på och nu har flera slagit ut i blom. De i kruka har kommit längst, men rabattulpanerna ligger inte långt efter. 

Här krukor med 'Super Parrot' och 'Prinses Irene' utplacerade längs entrégången.


Prinsessan Irene är en goding som jag satte första gången i höstas, men hon får definitivt komma tillbaka! 


'Super Parrot' har jag haft tidigare och vet att den levererar. Blommorna blir som vispad grädde...


Och årets nykomling (eller ja, det finns ju fler...) 'La Belle Epoque' är redan en storfavorit - stor, snygg och tidig!

Jag har inte så många blandkrukor i år, men här står 'Claudia' med en annan tulpan som jag inte har koll på. Förhoppningsvis slår de ut samtidigt, men Claudia verkar ligga ett steg före...


Med kylan som råder lär jag få njuta av dessa länge, men får å andra sidan vänta längre på de som fortfarande är på väg. Fördelar och nackdelar...


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig frossa! Inväntar med spänning nästa inlägg;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skønne tulipaner alle sammen, men Prinsesse Irene er en sikker vinder!

    Hilsner fra Ulla

    SvaraRadera
  3. Mmm, tulpaner kan man inte ha för många av! :) Superfina krukor!
    Har haft Irene i över tio år nu och hon är bra på att komma igen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Jag höll mig i skrivbordet! Verkligen fest för ögat och blandbyttor verkar helt onödigt när du har så många olika krukor. Det blir ju blandat ändå fast i större skala och dessutom mer flexibelt. Om jag var tvungen att välja en skulle det bli 'La Belle Epoque´
    Allt gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka generösa planteringar! Så härligt att se!
    Till min stora förvåning kommer mina gamla tulpaner i rabatterna med knoppar i år, så jag slipper vara utan tulpanblomning. Lite vekare än första året, men i a fall. Claudia är min absoluta favorit, den är supersnygg med båda vita och röda löjtnantshjärtan.
    Trevlig helg!
    Marta

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Jag försökte ett år att driva upp Tulpaner i kruka men misslyckades totalt. Varför vet jag inte. Får se om jag vågar prova igen.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Grymt snyggt och så härligt att ha full tulpanblomning redan. Det är inte helt enkelt att lyckas med tulpaner i kruka.
    //Helene

    SvaraRadera
  8. Bonjour
    Ces tulipes ainsi groupées donnent un rendu très joli !
    Belle soirée

    SvaraRadera