måndag 16 maj 2016

Rain check på regnet och stockrosor

Det efterlängtade ösregnet som skulle komma på söndagen skickade bara några små förtrupper och valde sedan att utebli här i Malmö. Lite blandade känslor för den fortsatta torkan i förhållande till möjligheten att tillbringa söndagen utomhus...

Jag passade i alla fall på att genomföra ett litet projekt som väntat ett tag, nämligen att höja upp några plattor på uteplatsen som sjunkit och samtidigt göra plats för några stockrosplantor. 

När vi byggde muren mot huset lade vi själva till ytterligare en rad med plattor bredvid den befintliga stenläggningen. Eftersom vi uppenbarligen inte gjorde ett lika proffsigt underarbete som stenläggarna har plattraden sjunkit med åren. Nu lyfte jag plattorna och tjoffade i lite mer fyllnadsmaterial och grävde samtidigt ur mot muren för några stockrosplantor som väntat på just denna plats. Nu håller jag tummarna för att plantorna tar sig, mår bra och blommar!


I vanlig ordning glömde jag ta en "före-bild"...
Plats för jord till plantorna
Klart! Kanske inte oceaner med utrymme, men ändå...

1 kommentar:

  1. Det är fantastiskt att stockrosorna kan växa upp och blomma så fantastiskt med så litet utrymme. Är fascinerad varje gång jag är i Skåne och stockrosorna växer "direkt" ur stenläggningen. Måste vara något med zonen och jordmånen hos er. Kommer att bli så fint med dina stockrosor !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera