fredag 20 maj 2016

Blommig Fredag - Därför älskar jag...


...nu borde jag antagligen skriva "min yngste son" med tanke på bilden (och det är klart att jag gör) men denna gång var det nya hängmattan jag tänkte på. 

Vår gamla hängmatta hade hängt ute flera vintrar och hade verkligen sett bättre dar. Jag låg nästan aldrig i den eftersom den hängde mellan ett mindre äppelträd och vårt stora murgröneträd mitt i gräsmattan - som stod rakt mellan hängmattan och solen. Det var alltså nästan alltid skugga.

När vi skulle hänga upp den nya hängmattan insåg vi att halva det lilla äppelträdet höll på att falla mot murgröneträdet (och därmed hängmattan...) men att vi tvärtom kunde hålla ihop trädet om vi istället drog hängmattan mot nästa äppelträd. 

Funkar även för skärmtid...
Nu har vi fått den positiva bieffekten att hängmattan nästan alltid får sol (när det är soligt...:-) och till och med jag lägger mig i den då och då. För vem kan motstå lite gos med en älskad åttaåring...?

Mer kärlek finns hos Bland Rosor och Bladlöss på länken nedan:



7 kommentarer:

  1. Hengekøye ønsker jeg meg når trærne i hagen blir større :) Herlig!

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag hade två träd jag kunde spänna en hängmatta mellan, men tyvärr. Jag funderar på andra lösningar men har inte riktigt fått till det ännu. Ser sååå härligt ut! Trevlig helg! Kram /Lotta

    SvaraRadera
  3. Hängmatta, hängstol, hammock - det är favoritsittplatser i trädgården. Mina barn älskar att mysa där med sina skärmar. Lyckliga du som har träd att hänga på.
    Trevlig helg!
    Marta

    SvaraRadera
  4. Mmm... en gungande hängmatta under äppelblom.. Underbart! Jag är dålig på att ha hängande saker i trädgården men jag brukade ha min däckstol under gullregnet det funkade också bra :)

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin! Härligt med hängmattan och dem som "hamnar" däri. Underbara bilder!
    Allt gott!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  6. En hängmatta har jag alltid önskat mig, men vi har inga stora träd och jag vill inte ha en ställning. Blev två hänggunnor istället! Funkar fint det med under pergolan! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  7. Da ble det bra til slutt! Ser riktig innbydende ut :)

    SvaraRadera