onsdag 11 maj 2016

Besök hos Drottningen av formklippt!

Igår var det dags för ett efterlängtat besök i Katarinas Trädgård. Det är alltid lika roligt att se trädgårdar som man bara sett på bild tidigare, och just denna hade jag ingen helhetsuppfattning av alls. Förväntningarna var höga och jag blev minst av allt besviken. Bakom en hög häck finns nämligen ett riktigt paradis med slingrande kullerstensgångar, gröna avdelande häckar och gamla välskötta fruktträd. För att inte tala om alla formklippta växter (mest klot såklart!) av buxbom, liguster och andra formbara arter. Katarina har tappat räkningen men vet att det är långt över hundra gröna, sköna bollar! 

Tack Katarina för en fin kväll i sommarvärmen!


Det mellanstora ligusterklotet var sådär tätt och mjukt med alldeles ny grönska att man bara ville lägga sig på det och mysa lite :-)

3 kommentarer:

  1. Hihi, tur att du inte la dig i ligusterklotet, jag såg nog att du hade god lust! Tack själv, alltid roligt med trädgårdsbesök med kunniga och intresserade gäster! Och tusen tack för de fina orden, du är alldeles för snäll!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Bästa trädgården! Hade så gärna varit där med er!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Så roligt att besöka vackra trädgårdar mycket inspiration kan jag tänka mig!! Lyckans ost! Allt gott Mari

    SvaraRadera