lördag 13 februari 2016

Form eller funktion...

Det här lilla miniväxthuset eller vad man ska kalla det hämtade jag ut från posten igår. Min julklapp från jobbet var nämligen ett "gåvokort" där man kunde välja mellan uppemot hundra prylar från en hemsida, som sedan skickades hem. Jag skulle normalt aldrig köpa en sån här pryl, men eftersom allt annat var ännu mer "pryligt", så blev det denna.

Idag försökte jag stoppa in några pelargonsticklingar i den, vilket väl gick sådär... Trots att jag tog tre av mina minsta lerkrukor fick jag lämna en utanför och hur vattningen av de som jag lyckades tråckla in ska gå till har jag ingen aning om. Men ganska snyggt blev det, måste jag hålla med om. Jag får nog se den mest som dekoration och stoppa de andra sticklingskrukorna i plastpåsar som vanligt :-)


3 kommentarer:

  1. Det är inte alltid funktion och form går hand i hand men snyggt att titta på är miniväxthuset!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Che bella idea! A volte quando faccio talee uso questo sistema con un sacchetto ma il vetro è molto più pulito.

    Un saluto :)

    SvaraRadera
  3. Fin men tyvärr går ju inte alltid utseende och funktion hand i hand.
    Fortsatt trevlig söndag!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera