fredag 5 februari 2016

Blommig Fredag - Årets Nyhet

Nej då, i år ska det inte bli EN ENDA nyhet i trädgården, jag ska bara ta hand om och njuta av det som redan finns... Inte ska jag gräva några nya rabatter eller genomföra några större byggprojekt, inte. Mest bara sitta i solstolen och läsa tidningar faktiskt!


Fotot är taget av Annika Christensen 
...hmmm, jag riktigt känner hur näsan växer när jag skriver så här, även om det faktiskt är ungefär så jag skulle vilja ha det! Förra våren var minst sagt hektisk med massor på jobbet, en jätterenovering i källaren, breddning av söderrabattenomläggningen på norrsidan av huset, samtidigt som jag sådär lite smidigt och vältajmat passade på att bryta foten i slutet av april.

Men efter en vinterperiod med mycket tända brasor och armchair gardening känner jag nu trädgårdslusten och orken komma tillbaka, och det är faktiskt väldigt skönt. Det kan nog bli ett och annat projekt även i år - fast i mindre skala!

Den riktigt goda nyheten för i år är ju att jag kommer att ha mycket mer TID när jag slipper oändliga besök på kakelvaruhus och VVS-affärer, möten med byggaren och dessutom inte behöver hoppa fram på kryckor. Kan det här kanske bli det bästa trädgårdsåret någonsin? :-)

Mer av nyhetsvärde kan du läsa hos Hélena via länken nedan:



19 kommentarer:

  1. Hej Elin !
    Det låter som upplagt för en massa projekt i trädgården när lusten och tiden återvänt - uppladdning med tända brasor och armchair gardening låter fantastiskt. Sen måste jag säga att den där bilden på dig också är fantastisk - så vackert matchat med färgen på dina träskor, sen är du snygg också !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Underbar bild! Ja, och att slippa byggare, kakelfirmor osv. Du kommer att fyllas av lust och få tid att fixa och dona, men framförallt njuta, i din vackra trädgård. Bästa trädgårdsåret någonsin, något att hoppas på... längta efter. Kanske kan vi få provsmaka redan i helgen, hoppas på mildväder, vintergäck osv...
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag såg också näsan växa :) Små projekt kan också vara årets nyhet ..
    Jag önskar dig en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. Jag har gett upp, jag erkänner att jag ska ha massor av projekt;)Det kanske blir tvärt om, att jag bara sitter och softar? Härlig bild på dig, man kan nästan gå på att du tar det lugnt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild! Hoppas att du "sliter på den i år .:)
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  6. Så trevligt det där låter då. Har inte heller så mycket grävarlust i år.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Precis så försöker jag också tänka. Ta hand om och njuta av det jag har. Fast det blir nog svårt att hålla... Hoppas du får inte fint trädgårdsår utan brutna kroppsdelar ;-)

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker bild. Ha det så skönt i vilstolen i sommar.

    SvaraRadera
  9. Ser ut som en veldig bra nyhet som jeg funderer litt på selv!

    SvaraRadera
  10. Det fantastiske med å være på starten av hageåret, er at ingen av drømmene har gått galt! Jeg tenker også at denne hagesommeren kan bli best ever! Bedre enn i fjor skal det ikke mye til før det blir, i hvert fall. Ha en fin lørdag!

    SvaraRadera
  11. Härligt inlägg med fin bild på dig.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Är man bara frisk, är allting möjligt. Man glömmer lätt hur mycket jobb vanligt underhåll innebär, bara att uppnå samma nivå som tidigare år brukar vara rätt så krävande. Skönt att känna sig taggad efter vintervilan, vi ser fram emot frukterna av din energi.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  13. Härligt! Vi får hoppas det! Ha en trevlig vecka o helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  14. Jättefin bild! Gillar de där härliga stolarna. Något litet trädgårdsprojekt lär du nog hinna med mellan sittningarna i trädgårdsstolen ;)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  15. Oj, bästa trädgårdsåret någonsin! Japp, det vore ju bra plåster på såren efter skadade foten. Tack och lov för hantverkare men det tar otroligt mycket tid att hålla i trådarna också. Hoppas det blir mycket njutning i fåtöljen.
    Allt gott och kram
    Anette

    SvaraRadera
  16. Skønt at læne sig tilbage og nyde. Det er det livet vel handler om også. Men jeg får som regel gang i mindre projekter, som gør at jeg ikke altid får sat mig ned så mange gange, som jeg havde regnet med...

    God søndag

    SvaraRadera
  17. Det låter skönt att bara sitta i solen och läsa en bok. Fast det är ju oftast svårt att sitta still när man har trädgård och hus, det finns mycket som pockar på ens uppmärksamhet. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  18. Ja, så kan man tänka men allvarligt! Det vore ju dötrist att bara sitta och glo en hel sommar!
    Men, man borde kanske inte jobba så himla hårt eller med såna jätteprojekt som man ofta tar tag i....
    Jag tror inte att jag ska göra nåt "stort" denna säsong men fråga mig i augusti så kanske svaret blir ett helt annat ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  19. Fnissade gott åt de första raderna och tänkte "det skulle jag vilja se", men jag hoppas på fullt allvar att du hittar en bra mix mellan att njuta i solen och fixa med trädgården i sommar. Här sken solen idag och det var så skönt att vara ute, hoppas du också hade bra helgväder.
    Kram Kristina

    SvaraRadera