torsdag 23 juli 2015

Bästa ogräset!

Den nya rabatten på norrsidan fick lite ofrivilligt hamna i träda i våras på grund av att jag bröt foten, och i väntan på förnyade krafter i höst så har den lämnats lite vind för våg. Bar jord ligger ju som bekant inte bar så länge och nu mitt i sommaren är den helt täckt med frodig grönska. Men som av en lycklig slump så är det mest vallmofrön som har grott och efter lite ogräsrensning (efter det att bilden togs...) så var det bara ett hav av pionvallmoplantor kvar! Antagligen så fanns fröna i jord som jag flyttade från den befintliga rabatten till vänster i bild när jag jordförbättrade och planterade där i våras. Tyvärr missar jag kanske blomningen - får be huspassarna skicka foto...



3 kommentarer:

  1. Vilken tur i oturen! :))
    Kan tänka mig det blir fint när det blommar...
    Ha en fortsatt trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Aj då, en bruten fot låter inte så kul.
    Desto trevligare med ett hav av pionvallmo!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Men vilken tur att det 'bara' blev en massa snygga vallmo! :) Hoppas du får se dem blomma också.
    Kram Kristina

    SvaraRadera