torsdag 20 februari 2014

Vår på riktigt?

Snart dags för Angelique igen
Väderappen visar röda siffror i tio dagar framåt - dvs ända in i mars! Och att mars är den första vårmånaden har man ju lärt sig sedan barnsben. Kan det verkligen vara så att vi nu ska få kompensation för fjolvårens seeena ankomst?!

En snabb koll på favoritbloggarna visar vårtecken överallt - så härligt! Och det verkar inte bara vara i södraste Sverige utan en bra bit upp. Jag har hittills inte vågat hoppas på riktig vår, men det ska jag göra från och med nu! Just nu är jag bortrest på sportlov, men så fort jag kommer hem ska jag sätta igång med lite vårröjning i trädgården för att ge plats åt allt som sticker upp. Redan innan jag åkte hade vissa tulpaner visat toppen, och antagligen har det hänt ännu mer sedan dess.

När den riktiga värmen sedan kommer går det ju snabbt. Så här såg det ut förra året:

20 april 2013

17 maj 2013 (med stenkanten på plats)

3 juni 2013. Fortfarande plats att gå på plattorna mitt i rabatten...

20 juni 2013

16 juli 2013. Högsommar!



4 kommentarer:

  1. Jisses, man blir ju alldeles salig när man ser dina bilder! Så vackert!
    Angelique var en ny bekantskap här hemma förra våren och det var onekligen omedelbar kärlek.
    Helt klart min favorittulpan så här långt! Nu håller jag tummarna för att lökarna verkligen vill blomma om även i år.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-Karin! Ja, Angelique är en favvis hos mig med - nästan som en liten pion! Jag har satt ännu fler nu i höst, för jag tror att de är lite sisådär på att komma igen. (Framförallt de i kruka som jag inte ens orkade plantera ut, hmmmm)
      Kram
      Elin

      Radera
  2. Snart är vi där! :) Ska ut och leta vårtecken i trädgården lite senare, hoppas på lite fler krokusar i blom.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristina!
      Jag hoppas också på krokusar i blom, det fanns vissa som visade färg hos mig innan jag åkte på sportlov förra fredagen, så har jag tur så är det riktig blomprakt när jag kommer hem. Har planterat lite fler sorter i år, som jag är lite nyfiken på.
      Kram
      Elin

      Radera