måndag 13 mars 2017

Nu ryker de sista pallkragarna

Förra året bytte jag ut fyra av mina sex pallkragar vid växthuset mot egensnickrade odlingslådor i ungefär samma storlek, och nu är klockan slagen även för de två sista. Virket köptes, sågades och skruvades i söndags, och sedan fick växthuset bli målarstudio. Eftersom trä som plötsligt flyttas från kyla till värme lätt slår sig, vågade jag inte måla inomhus utan chansade på att temperaturen i växthuset inte skulle sjunka för lågt innan färgen torkat.  Det kommer att ta ett tag innan alla sidor av alla fyra ramdelar är målade och torra, men jag tror inte att tulpankrukorna lider av sina nya rumskompisar...


Så här såg det ut när de första tre lådorna hade kommit på plats i fjol:


Och så här såg de ut under högsäsongen!


5 kommentarer:

  1. Jättesnyggt och stadigt blir det också med egenhändigt snickrade lådor. Har också det och är jättenöjd.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt växtkraft på sista bilden och så himla snyggt med röda lådor och egensnickrade !
    Svartkål måste jag också sätta till sommaren - snyggt tillsammans med sommarblommorna.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Snygga lådor och de kommer att hålla bra mycket längre än pallkragarna. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Rött går så bra ihop med grönska och så snyggt med svartkålen bland blommorna.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker röd kulör :) Lådorna är betydligt snyggare på plats än pallkragarna. Mycket rejälare också..

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera