måndag 21 december 2015

En lite mindre gran

Det var ju inte meningen att vi skulle ha en gran alls i år, men en väldigt liten gran räknas knappt alls, eller hur...? Så en liten välformad men sned silvergran fick följa med hem och blev - simsalabim - nästan rak efter omplantering.

I med en ljusslinga och julkulor modell mindre, och så blev julstämningen komplett. Fördelen med att den inte är så reslig är att den får plats i vardagsrummet där en kakelugn numera har invaderat den tidigare julgransplatsen. Vi är så nöjda med vår lilla minigran att den nog får bli ett stående inslag även när vi har en "riktig" julgran också!


4 kommentarer:

  1. Den är ju helt galet söt! Patinan på lerkrukan tillsammans med kulorna i guld och silver är verkligen topp! Jag är så avundsjuk på er som kan ha riktig gran inomhus.
    Har letat hur länge som helst efter en liten plastgran som ser "riktig" ut just för att ha på det viset men har bara hittat, verkligen superfula.

    Så istället hittade jag en ful-snygg ren med röd nos som får stå på det stället jag hade tänkt
    Det gick det med!

    Ha det gott inför jul!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Perfekt med en sån liten och söt gran som inte tar så stor plats. Dessutom har jag en exakt likadan kruka som du har och inte har jag tänkt tidigare på att man kan ha en liten julgran i den - nu blev jag inspirerad ! Får se om energin räcker till inhandling i morgon !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Som sagt super gullig gran. En sådan skall jag ha nästa år.
    Särskilt fin i just den krukan.
    God Jul om vi inte hörs innan.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Superfin liten gran! Gillar de. Gröna kulor a.

    God Jul
    Maria

    SvaraRadera