torsdag 26 juni 2014

Lite grann från ovan

Häromkvällen tog jag lite bilder från balkongen på andra våningen. På den sidan (norr) av huset finns det inte så mycket att fotografera, men när jag hängde mig ut så kunde jag knäppa en bild runt takhörnan över stora gräsmattan bort mot växthuset.


Växthuset och förrådsboden som skymtar bakom ligger i den södra hörnan av tomten. Alla tre granntomterna har ganska "lurviga" tomtdelar just här så det är en ganska ombonad men ändå solig plats.

Gräsmattan används flitigt av sönerna och deras kompisar för fotboll och andra lekar, så jag får hålla mig till trädgårderande runt huset och mot kanterna. Men jag ser redan framför mig hur jag så småningom ska anlägga en stor potager utanför växthuset - bra att ha framtidsprojekt att se fram emot :-)

P.S. Grannhuset på bilden är till salu - trevliga grannar utlovas!

2 kommentarer:

  1. Härlig utsikt över ditt fina växthus! Men hur går det ihop med fotboll, dina barn måste vara skickliga fotbollsspelare som inte skjuter sönder rutorna i växthuset:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja, fotbollsplanen är numera enkelriktad och sönerna är ganska duktiga på att se till att bollarna skjuts MOT målet (som är utanför bilden till vänster) och inte mot växthuset. Men framförallt är allt glas i växthuset härdat och tål nog ganska hårda skott. De första tre åren har gått utan kras, så det verkar i alla fall lovande!
      Kram
      Elin

      Radera