måndag 13 januari 2014

Fröinventering...

Sådärja - alla fröer genomgångna och uppdelade i grönsaksfröer och blomsterfröer. För en gångs skull har jag också varit lite radikal och slängt en hel hop gamla fröpåsar som antingen har gått ut för flera år sedan och/eller som jag är säker på att jag aldrig kommer att använda. Detox för frösamlingen.


Före
Efter
 
Frågan är om det syns någon skillnad...?
 
Genomgången av fröerna ledde till två insikter; dels att jag i fjol köpte på mig en del fröer som jag redan hade, och dels att jag VERKLIGEN inte behöver köpa några nya fröer i år. Det senare kommer jag givetvis att fullkomligt strunta i.
 
 

2 kommentarer:

  1. Först, vilken härlig blogg du har! Så roligt att ha hittat den...
    Ja min frölåda ser likadan ut! Men det gör ingenting för fröpåsar kan man inte få för många av och snart har man köpt på sig lite mer som ska planteras till våren, så är det varje år!
    Ha en fortsatt fin vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det gör du fullkomligt rätt i,strunta i att du inte ska köpa nya frö,för man blir frestad lite här och där med det:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera