lördag 21 december 2013

Dags att göra kartongkrukor!

 
I väntan på fyllning
De senaste åren har jag sparat mjölkkartonger under senvintern för att plantera om tomat- och chiliplantor i så småningom. De skånska mjölkartongerna är höga och stadiga och perfekta som tillfälligt boende för dessa plantor, men kanske inte höjden av estetik. I år har jag börjat lite tidigare och bestämt mig för att endast spara Tropicana-kartonger, som ser lite gladare ut än de vitblå mellanmjölkskartonger som annars förekommer i vårt hushåll. Och plötsligt har jag inte längre några synpunkter på att min bortskämda familj baaaaara kan dricka dessa snordyra juicer...;-)







Jag klipper av toppen ganska högt upp på kartongen och klipper sedan av hörnorna i botten (lättare än att göra hål i botten).
 
Avrinningshål
Inte så långt kvar tills att det är dags att så kartongkrukornas blivande innevånare!
 

1 kommentar:

  1. Bra tänkt; återbruk, glädja de törstiga och att ha lite färg på "krukorna". Alla blir glada, även fröna hoppas jag:)

    SvaraRadera