fredag 1 maj 2015

Blommig Fredag - Maj...

Det kommer att bli en mycket annorlunda trädgårdsmaj för mig i år, med bruten fot och kryckor. I stället för att rusa runt och försöka hinna med alla vårsysslor på alldeles för lite tid, kommer jag i år att få släppa allt och möjligen befinna mig i trädgården (inte ens det är helt lätt när man inte kan gå). Jag ska verkligen försöka att ta tillfället i akt att långsamt njuta av vårens framfart och samla mycket sol på näsan i stället för i nacken... Men helt kommer jag nog inte undan frustrationen av att vilja men inte kunna!

Här tillbringades hela 1:a maj! Rätt så skönt faktiskt :-)

6 kommentarer:

  1. Ser ju rättså skönt ut det också!! Krya på foten.
    Trevlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nämen, usch så trist...Fast om du minns Peter Bengtsson från Trädgårdskampen uppfann han en trädgårdskrycka... Fast jag tycker ändå att du ska ta det lugnt med lite go trädgårdslitteratur, och låta benet läka färdigt även om det kliar i de gröna. Sedan kan man med planering göra mycket på sittande fot.
    Ha det så gott du kan!
    Kramen!
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nämen, usch så trist...Fast om du minns Peter Bengtsson från Trädgårdskampen uppfann han en trädgårdskrycka... Fast jag tycker ändå att du ska ta det lugnt med lite go trädgårdslitteratur, och låta benet läka färdigt även om det kliar i de gröna. Sedan kan man med planering göra mycket på sittande fot.
    Ha det så gott du kan!
    Kramen!
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Hej Elin!
    Nej men snälla nån, vad hände där?! Vilken otur! Hoppas du hade kommit en bit på väg i din trädgård så att du kan sitta och njuta utan att känna alltför mycket frustration.
    Må så gott som du kan!
    Pia

    SvaraRadera
  5. Nej så tråkigt, hoppas du hittar ett sätt att eventuellt kunna göra lite av det du vill. Annars är det ju rätt skönt att njuta också:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  6. Men vilken himla otur!!! Hoppas det är ett snällt benbrott och att du inte har alltför ont.
    Jag har inte brutit benet, men minns året vi fick vår aprilbebis. Så mysigt med en vårbebis sa alla som inte gillade trädgård... Själv blev jag bara stressad. Tills jag släppte trädgården och tänkte att den får klara sig bäst den gitter! Och det gjorde den konstigt nog (även om det blev mer ogräs än vad jag egentligen gillade). Så njut av det du ser och passa på att frossa i trädgårdsböcker från bibblan.
    Stor kram!
    Kristina

    SvaraRadera