torsdag 21 maj 2015

Baksidan kommer tillbaka - sakta men säkert!

Jag lovade ju häromdagen att återkomma med ”efter-bilder” av norrsidan av trädgården där vi rullade gräs häromdagen, så här kommer det! Jag är väl en av de få som verkligen har uppskattat den senaste tidens kyliga och regniga väder, eftersom det har gett idealiska förhållanden för gräset att rota sig. Vi kunde faktiskt börja klippa det nya gräset redan efter en vecka och det är redan svårt att se gränsen mellan rullarna som ju i början var tydliga som på ett lapptäcke.

Den nya rabatten längs med huset är inte ens påbörjad, och inte heller stenläggningen längst in mot huskroppen (där det just nu i stället växer ogräs...). Med tanke på min brutna fot och begränsade rörlighet lär väl detta bli ett höstprojekt i stället. Lite surt eftersom rabatten då förlorar hela säsongsetableringen, men bortsett från det så är det ju ett avgränsat projekt som inte påverkar så mycket annat. Jag är ändå så otroligt glad att vi nu har en fungerande gräsmatta igen och slipper utsikten över leråkern. För att inte tala om att studsmattan har kunnat flyttas tillbaka från sin prominenta placering mitt på stora gräsmattan bakom huset, rakt i utsikten från matsalen...


(Robotklipparen placerad av maken, jag är inte helt nöjd...)

Så här såg det ut när det var som värst i december i fjol (läs mer här):


4 kommentarer:

  1. Skönt att både få tillbaka gräset och slippa studsmatteutsikten. ;)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Underbart Elin. Vad snabbt det gick.
    Bra jobbat.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Underbart Elin. Vad snabbt det gick.
    Bra jobbat.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. GAAH! Dränering. Men det är skönt när det är klart!

    SvaraRadera