torsdag 22 september 2016

Jätteverbena

Förra året föll jag för en krukplantering med jätteverbena som en väninna hade gjort (här) och i år försökte jag upprepa konststycket själv. Efter superbra förökningstips från Annika på Naturliga Ting, fick jag minst 20 nya plantor som jag satte ut lite här och var. Några hamnade i kruka, och det är nästan där verbenan gör sig bäst om man inte planterar upp ett större område samtidigt.

Krukan står precis utanför köksingången så att jag kan njuta av den varje gång jag går förbi. Tyvärr är inte alla i familjen lika övertygade om jätteverbenans förträfflighet, särskilt med tanke på att den sticker ut en aaaning över kökstrappan....



2 kommentarer:

  1. Här ville den inte växa men så var den i en rabatt också som jag ALDRIG lyckas med :)
    Kanske den ska vara i en kruka trots allt, testar det nästa år...för fin är den, jätteverbenan!
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jätteverbenenan är underbar. Håller med dig om att kruka är bäst om man inte kan massplantera den.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera