fredag 31 juli 2015

Zinderella Peach

Förutom zinnian 'Zinderella Lilac' som jag skrev om här, så testades i år också syrran 'Zinderella Peach'. En aning vassare vad gäller att likna reklambilderna och en rätt cool orange-rosa-gul kulör på den fluffiga blomman, men den kräver sin omgivning för att inte passera som vilken tagetes som helst. Blommorna är också ganska olika varandra, vilket väl är en del av charmen. Jag har ännu inte testat den i buketter men föreställer mig att den då kan bli pricken över i:et! 





4 kommentarer:

  1. Så läckra zinnor. Har inga i år och jag saknar dem så.
    Tack för din fina kommentar.
    Vänta bara tills du får se mina RAW foods tallrikar.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Urläckra! Håller med om att den fyllda kan likna en tagetes. Sådde inga i år för jag trodde jag skulle klara mig utan, men det slutade med ett inköp av sex styck, inte så fina som dina.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att se zinnior, jag har inte lyckats i år! Grattis till dem!
    Sensommarhälsningar
    Marta

    SvaraRadera
  4. Så cool sort!! Snygga färgkombinationer som klär varandra.
    Kram Kristina

    SvaraRadera