lördag 18 oktober 2014

Underhållsfritt

Lika mycket pyssel som jag lade ner på trädgården i våras, lika lite gör jag nu - och det är fantastiskt så bra trädgården sköter sig själv så här sent på höstkanten. De riktiga stjärnspelarna i höstträdgården är givetvis dahliorna, och varje gång jag tittar ut i trädgården (eller till äventyrs går ut i den) blir jag glad åt blomningen. Hittills har jag minst en gång i veckan kunnat plocka en rejäl bukett att ta in, och just nu kan man blanda upp med lite stjärnflocka som blommar om. Vi får väl se hur länge blomningen fortsätter, men jag hoppas att frosten håller sig borta länge än.

 
 

3 kommentarer:

  1. Åh, härligt att fortfarande kunna plocka in bukett, vackert!
    Inte blivit mycket trädgård här heller på sistone, men idag hade jag tänkt trädgårdera, höstfixa och dona. Men regnet det bara öser ner...
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Verkligen ljuvlig bukett. Länge sedan dahliorna blommade över här, men stjärnflockorna har kommit igen. Vädret inbjuder väl inte direkt till trädgårdsaktiviteter denna helg, men det finns ju alltid att göra inomhus också ...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. For en herlig høstbukett med Dahlia og Stjerneskjerm. De kler hverandre. Helt utrolig hvor lenge vi kan plukke blomster fra hagene våre i år.
    God uke!

    SvaraRadera