lördag 16 augusti 2014

Flitiga Lisa levererar igen


Flitiga Lisa måste vara en av de mest blomvilliga plantorna som finns. Just denna dubbla sort, som jag inte vet det exakta namnet på, köpte jag i år igen eftersom jag var så väldigt nöjd med den i fjol. I år har jag dessutom hittat den perfekta platsen till den; en bit utanför vårt köksfönster, där det blir väldigt skuggigt från alla träd i tomtgränsen mot söder. Det är ju inte många blommor som är så skuggtåliga som Flitiga Lisa, så jag kan nästan inte tänka mig ett bättre blickfång. På bilden är det tre plantor som är samplanterade i en jättestor urna på fot.

Varje blomma ser ut som en liten ros och har just den karamellrosa färg som jag gillar så mycket. Dessutom är den nästan självrensande eftersom de vissna blommorna trillar av så lätt. Ett riktigt hett tips med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset ! Har alltid haft den lilla flitiga tidigare och drivit upp från frö, men inte de senaste åren. Måste absolut prova den dubbelflitiga till nästa år för din var jättefin!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Superfin sort! Flitiga Lisa är en underskattad växt.
    Kram Kristina (som mumsar på goda Malmösådda tomater. Så kul att prova några "nya" sorter för min del)

    SvaraRadera